Informatycy PGE Systemy opracowali aplikację wspierającą serwisowanie turbin wiatrowych
Nowe narządzie składa się z dwóch modułów: aplikacji mobilnej, uruchamianej na służbowym telefonie komórkowym i panelu administracyjnego, dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej. Technologicznie oba moduły bazują na rozwiązaniach Microsoft Power Platform.
Aplikacja jest przeznaczona jest dla techników pracujących w terenie i zajmujących się serwisem turbin. Usprawnia ich działania dzięki udostepnieniu na przenośnym urządzeniu mobilnym zleconych prac wraz z ich szczegółowymi scenariuszami. Umożliwia też bieżące raportowanie postępów - technicy oznaczają wykonanie kolejnych kroków naprawy i załączają wymaganą dokumentację zdjęciową. Aplikacja może działać w trybie offline, co jest szczególnie ważne podczas kłopotów z zasięgiem. Dzięki temu rozwiązaniu pracownicy serwisujący turbiny wiatrowe mogą rejestrować dane niezależne od uwarunkowań technicznych, a później je synchronizować. W narzędziu zaimplementowano także dane o farmach i turbinach, co pozwala na uruchomienie funkcji nawigowania do miejsca, w którym te obiekty się znajdują.
Takie rozwiązanie wspiera działalność operacyjną i usprawnia zarządzanie, wpisując się w jeden z elementów strategii naszej Grupy - budowanie sprawnej i efektywnej organizacji.
„Wdrożone rozwiązanie znacznie usprawnia pracę zespołu odpowiedzialnego za serwisowanie turbin wiatrowych. Spodziewamy się, że zmniejszenie liczby zadań realizowanych manualnie lub w rozproszonych narzędziach, będzie miało przełożenie na zwiększenie efektywności biznesowej i korzyści ekonomiczne” - mówi Paweł Westfalewicz, dyrektor Departamentu Architektury, PGE Systemy.