Program NCB
PGE Systemy realizuje strategiczny program, którego celem jest przyspieszenie i usprawnienie realizacji zadań z zakresu obsługi i rozliczeń Klientów, zarówno w ramach sprzedaży, jak i dystrybucji energii. Nowy System CRM i Biling (NCB) będzie funkcjonował m.in. w oparciu o aktualne dane pochodzące z automatycznych, zdalnych odczytów zużycia energii elektrycznej.
Program NCB to jeden z największych projektów w zakresie cyfryzacji sektora energetycznego w Europie. Jego podstawowym celem jest zapewnienie szybkiej i kompleksowej obsługi Klientów oraz współpracy z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii, w którym gromadzone i przetwarzane będą dane niezbędne do dokonywania rozliczeń za sprzedaż i dostarczanie energii elektrycznej. Program wspiera kluczowy cel strategiczny Grupy PGE, którym jest świadczenie nowoczesnych usług energetycznych.
Program NCB obejmuje wdrożenie nowego Systemu, jak również zintegrowanie z obecnie wykorzystywanymi w Grupie PGE systemami informatycznymi. Zapewni to gotowość do wprowadzania nowoczesnych usług i produktów oraz zdolność do transformacji modelu biznesowego.
W celu zwiększenia efektywności nastąpi również zmiana procesów obsługi Klientów, a organizacja dostosuje się do konkurowania w nowym otoczeniu panującym na rynku.
Pod koniec I kwartału 2025 r. rozpoczęliśmy pilotaż systemu bilingowego u część Klientów rozliczanych dotychczas w systemie Energos przez PGE Obrót i PGE Dystrybucja w Oddziałach w Rzeszowie oraz w Zamościu. Są to zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi. Kontynuowane są prace w ramach kolejnej fazy projektu.